Träning hemma


Har idag tränat lite med Pepsi i trädgården på vanligt hopp och slalom. Gick riktigt kanon faktiskt för både hunden och mig. Körde som en mindre bana med först ett hopphinder, slalom och till sist ett till hopphinder så alltihop stod som i ett L. Kunde stanna Pepsi vid första hopphindret och själv placera mig vid början av slalomet och på så sätt spara in många steg och hamna längre fram i banan med en gång. Körde banan ganska många gånger för att få honom att komma in i tänket med agility igen efter det långa uppehållet som blivit och även för att han behövde springa av sig. I och med att jag körde den så många gånger kunde jag tänka mer på mina egna rörelser och hur tydlig jag var i att visa vad han skulle göra, även jag behöver komma in i tänket igen. Kändes ändå som att det börjar sitta lite i ryggmärgen med de mest grundläggande sakerna sen kan man ju alltid träna mer på allt. 
Körde vänsterslalom mest men även högerslalom och det fungerade bra det också.
Allt som allt är jag väldigt nöjd med övningen som vi gjorde idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0