Egen träning


Inspirerade mig själv när jag skrev i bloggen nyss så tog en liten runda till brukshundklubben igen. Idag blev det bara med en hund! Gjorde inte upp någon speciell bana eftersom jag var själv och det tar sån tid att ta fram massor av hinder och bygga bana. Men övade på däcket en hel del. Höjde det även så det var så högt som vi egentligen ska ha det men inte övat på tidigare. Gick bra när han väl koncentrerade sig. Så skillnaden mellan högt och lågt blev inte så stor faktiskt. Det handlar helt enkelt om att han ska koncentrera sig på det han ska göra och inte gå förbi däcket. 
 
Övade även lite på A-hindret då det var länge sen vi övade på det. Där testade jag mest hur jag ska hålla händerna för att han ska vara så noga med kontaktfälten som möjligt. Det som gick sämst var nog att bara säga A:et, då ville han gärna hoppa av tidigare. Så att jag är med och visar just nu är ganska viktigt.

Blev lite övning på slalomet också. Både höger- och vänsterslalom. Även här testade jag hur mycket jag behövde visa. Han förstår ju innebörden av slalom nu så egentligen behöver jag inte visa med händerna också utan bara med kroppsspråk och rösten. Men för att få upp fart går det lättare om jag visar med även händerna. Men målet är ju att bara kunna använda rösten och så tar han slalomet själv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0