Tredje Kurstillfället



Idag la vi till ytterligare två hinder, däcket och långhopp. Alltså två nya hopphinder, däcket där hunden ska hoppa igenom ett däck. Långhopp, som namnet antyder, göra ett långt hopp över ett hinder. Tycker båda hindrerna gick bra med tanke på att det var första gången.

Idag blev det mycket mer träning för mig och hur jag ska visa vad Pepsi ska göra. Jag måste öva på att hålla den armen som jag inte ska använda bakom ryggen då han blir förvirrad av mina rörelser annars. Detta visades väldigt tydligt när vi skulle ta fyra hopphinder som stod rakt framför varandra. Eftersom jag inte var tillräckligt tydlig tog han hindrerna på ett felaktigt sätt.

Övade även på A-hindret, gick väldigt bra, kunde få honom att hålla ett lugnt tempo och vara noga med kontaktfälten. Så inga problem med detta idag.

Så gjorde vi en annorlunda variant på hopphindrerna då jag stod i mitten och hade fyra hopphinder runt om mig som han sedan skulle ta i en cirkel. Första rundan gick utmärkt, inga fel överhuvudtaget. Andra rundan gick lite sämre då han kom en aning fel på ett hinder och rev detta men resten gick bra.

Sist körde vi en bana som bestod av: En kort tunnel, hopp, en svängd tunnel, långhopp och hopp. Återigen märker jag att jag är slarvig med kroppsspråket och han är lite övertänd.  Blir ingen strålande tid precis men vi tog oss igenom banan och tar alla hindrerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0