Andra kurstillfället


Har tränat lite mer på slalom, hopp och även tunnel hemma nu. Börjar gå mycket bättre på samtliga hinder. Måste bara bli duktigare på att inte missa någon pinne i slalomet eller gå förbi ett hopphinder här och där. Sedan är det mest att träna upp farten. Tror (hoppas i alla fall) inte det ligger så långt bort i tiden.

Idag var alltså andra kurstillfället då vi övade mer på hindrerna från första tillfället och la även till A-hindret. A-hindret innebär att hunden ska klättra upp och ner på hindret, de måste även nudda kontaktfältet på både uppgång och nedgång. Som namnet antyder ser hindret ut som ett stort A eller ett uppochnervänt V.

Pepsi tyckte att det var en aning läskigt de två första gångerna, då hunden inte ser att hindret fortsätter på andra sidan toppen. Men det viktigaste var att han tog det lugn och var noga med kontaktfälten. 

Vi hoppade en bana med 5 hinder som gick superbra första rundan. Men på de andra tre rundorna missade han både 1 och två hinder. 

Allt som allt är jag väldigt nöjd med detta tillfället då jag kunde ha han lös inte bara när jag själv körde en bana utan även när andra gjorde det. Han höll sig väldigt lugn och uppmärksam. Även väldigt nöjd med hur han hanterade tunneln idag. Sa bara kommandot för tunneln, "tunneln", så gick han som han skulle. Blev lite problem när en annan hund kissade på en tunnel men var inte bara han som reagerade på detta. Det går framåt för oss i alla fall så jag är supernöjd!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0