Träning och videofilmning


Idag tog jag med min bror för att filma när jag körde en bana med både Pepsi och vår äldre hund Timmie. Efter ett sådant långt uppehåll som vi haft pga. snö och sedan Pepsis skadade tass blev det lite smårörigt.

Pepsi var som vanligt överpeppad. Så det var full rulle och svårt att lugna ner honom. Upptäckte även att båda hundarna har svårt att ta däcket om jag står på deras högra sida. Frågan är om det är jag som gör något annorlunda med min vänster arm eller om de blivit vana vid att man står på deras vänster sida när de ska ta däcket. Beror det på mig är det lustigt att de inte är någon sådan effekt på något annat hinder.

När jag körde banan med Timmie så märkte jag tydlig skillnader mellan hundarna. Timmie behöver peppas mycket mer än Pepsi som man istället måste försöka lugna. Dessutom är Timmie trots sitt mycke längre uppehåll från sporten mycket säkrare.

Bild från dagens träning

Här är ett foto från dagens träning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0