Femte och sjätte kurstillfället!


Inte haft tid att skriva om femte kurstillfället ännu så får bli båda två samtidigt.

Säcken som nytt hinder på tillfälle fem, en tunnel fast inte öppen i slutet. Har kört detta hindret hemma tidigare och var därmed inget problem faktiskt. Fanns även med i en av dagens banor och var bara en liten tvekan första gången innan han sprang igenom.

Varit ännu mer träning på slalom och vi ska även träna på att ta slalom med föraren på höger sida vid något senare tillfälle. Avigt mot vad vi gjort tidigare alltså. Men slalom går även det bara bättre och bättre. Vi måste enligt Tina bara sakta ner lite så han är noga med att ta alla pinnar. Väldigt förvånad över hur snabbt det går framåt för alla som går kursen. Inte bara med slalom utan med alla hinder och banor.

Inget nytt hinder på tillfälle sex men mer komplicerade banor. Märktes tydligt idag att alla hundarna verkligen tycker det är kul då de i första rundan bara ville ta så många hinder så fort som möjligt, spela roll om det var i rätt ordning eller som matte sa åt en att göra. Pepsi tyckte det var extra roligt när han lyckades springa precis framför mig så jag snubblar och trillade i backen. Ingen skada skedd men han var bevisligen lite övertänd.

Faktiskt detta och mitt kroppsspråk som orsaker felen vi gör. Han lyckas springa som en galning och springa förbi hindren innan jag hunnit med att ens säga vad han ska göra. Har han inte gjort det så har jag istället glömt att visa tydligt med kroppen och händerna vart han ska. Men jag försöker jobba på det även om jag inte riktigt orkat med just denna veckan då jag också kämpat mot en förkylning.

Till nästa gång ska vi planera en egen bana som vi ska bygga upp vid något senare tillfälle. 7 olika hinder ska det åtminstone vara. Känns faktiskt inte lika mycket som det lät i tisdags när Maggan berättade det då vi kört banor med 11 och 8 hinder idag.

Även kört A-hinder lite mer idag. Två hopphinder förre denna gången för att få in det lite i en bana och få lite fart. Gick bra då han gick på kontaktfältet alla gångerna. Och fortare går det också även om det gör mig lite nervös. 

 

Är mycket mer komplicerat än det ser ut, för det första jag tänkte var att det såg hyfsat lätt ut
Banan tillfälle 6

1: hopphinder 2: däcket 5: tunnel 8: långhopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0