Fjärde kurstillfället


Idag var inte lydnanden på topp vilket gjorde träningspasset mycket mer komplicerat än det borde varit. Pepsi var rastlös under hela tiden och ville inte sitta still i två sekunder. Jag själv har tränat på mina armrörelser och går redan mycket bättre för att jag försöker tänka på det hela tiden.

Idag har vi tränat på väldigt många olika saker och tror redan jag hunnit glömma bort något. Det nya hindret för detta tillfället var i alla fall balansen. Även balansen har kontaktfält som hunden måste gå på både på uppgång och nedgång. Balansen tyckte Pepsi var ganska läskig första gången men gick väldigt bra andra och tredje gången. Mitt fel att han hoppade ner en aning tidigt på andra gången, det gick aningen för fort så då rörde jag automatiskt min hand fel och han hoppade ner istället.

Tränade lite mer på däcket idag och hade även ett hopphinder efter den. Gick bra tycker jag, lite småfel men så var det bara andra gången vi gjorde detta hindret också.

Slalom, mest för att visa hur mycket vi lärt oss på detta hindret. Gick lite fort på ett ställe men då gick vi bara tillbaka och gjorde om. Sedan gick resten av slalomet bra.

Det sista vi gjorde var en bana med 5 hopphinder, 1 långhopp och 1 tunnel. För att göra en redan komplicerad bana ännu mer komplicerad var vi tvungna att ta tunneln på diagonalen och göra ett byte av handen som man visar hunden vart den ska. Detta blev ganska mycket när Pepsi legat och blivit jättetaggad på att göra något så när jag inte riktigt hann med i handbyttet blev han ännu stimmigare. Men vi klarade i vilket fall att ta hindrerna i rätt ordning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0